Använd vår snabbmeny för att hitta svar på dina frågor. Om du inte hittar svaren i någon av våra menyer så kan du alltid chatta eller skicka ett mail till oss. info@bigsam.se

VARFÖR GÅR MIN RABATT INTE IGENOM?

Våra rabattvillkor kan du läsa om under erbjudande.

NÄR KOMMER MIN BESTÄLLNING?

Leveranstiden är 3-6 arbetsdagar.

Alla våra beställningar tillverkas efter lagd order. Det betyder att dina produkter inte finns på lager utan vi tillverkar allt i Sollefteå från grunden. Det innebär längre leveranstider då vi inte bara kan packa och skicka. Vår ambition är att kunna ge dig en så snabb leverans som möjligt men ibland när vi har många ordrar så är det inte möjligt.

Vi säljer även produkter på förköp och dessa produkter har en längre leveranstid än det som anges i kassan.

HUR BETALAR JAG?

Vi använder Klarna Checkout som betallösning. Då kan du använda följande betalmetoder.

  • Betalkort: Du kan betala med Visa och Mastercard. Varorna skickas direkt efter betalning och ingen extra avgift tas ut.
  • Direktbetalning: Du kan nu betala din vara direkt i kassan via Swedbank med din bankdosa eller bankid och med detta betalsätt tillkommer ingen extra avgift.
  • Faktura: När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. En aviavgift om 28 kr per köp tillkommer vid faktura.
  • Konto/Delbetalning: Du kan också välja med att delbetala från 50 kr/mån – dela upp betalningen som det passar dig Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad.
  • Inom en snart framtid kommer även Swish att erbjudas.

VAR KAN JAG HÄMTA MITT PAKET?

Paketet levereras alltid till närmaste Postnords serviceställe. Fyll i rätt postnummer då det är postnumret som styr vart ditt paket hamnar. Under leveransens gång kan du spåra paketet på postnord.se med ditt kollinummer, som du hittar i leveransmailet. Så snart paketet har anlänt till ditt serviceställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med giltig legitimation behöver vid uthämtning. Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order. Viktigt att ditt namn överenskommer med din legitimation för att kunna hämta ut ditt paket.

https://tracking.postnord.com/se/

VAD GÖR JAG OM MITT PAKET ÄR SKADAT?

Är paketet och/eller innehållet skadat när du hämtar ut det ska du anmäl det direkt på servicestället. Ta gärna en bild på skadan på plats och anmäl direkt till Kundservice.

VAD KOSTAR FRAKTEN?

Hos oss beställer du alltid till 39kr frakten och fri frakt vid order över 1 000 kr. Självklart får du även ångra eller byta dina varor utan kostnad. Använder du den retursedeln som kommer i paketet så skickas det fraktfritt, har du inte den kvar så kontakta kundservice så skickar vi en ny.

VAD HÄNDER OM JAG INTE KAN ELLER VILL HÄMTA UT MITT PAKET?

För alla paket som inte hämtas ut inom 14 dagar debiterar Big Sam kunden en avgift på 300 kr. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering sammanlagt. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift (det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr) samt dröjsmålsränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt serviceställe och skicka tillbaka det till oss med kundreturen alternativt att du kontaktar oss och talar om att du inte har möjlighet att hämta ut paketet.

KAN JAG ÅNGRA MITT KÖP?

Absolut, du har alltid 14 dagars ångerrätt från den dagen du mottagit varan.