Så här handlar du
Välj den vara du vill köpa, fyll i antal, färg eller storlek (om så finns) och klicka på ”Lägg i varukorg”.
När som helst under beställningens gång kan du se vad som finns i korgen genom att klicka på ”Visa varukorg” i fältet längst ner. Därifrån kan du hantera dina produkter eller tömma varukorgen. När du är nöjd med din beställning klickar du på ”Gå till kassan”.
För att handla hos oss måste du vara registrerad kund. Är du redan kund fyller du i användarnamn och lösenord, annars måste du registrera dig. När du loggat in kan du se din order – kontrollera att den stämmer! Följ instruktionerna och skicka sedan iväg ordern.
Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar. Observera att vi inte ger någon garanti för att bilderna i butiken visar varans exakta utseende.
Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och adress registreras i vårt kundregister.
Priser
Samtliga priser i butiken anges i svenska kronor och inkluderar moms. Frakt tillkommer. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i e-butiken utan föregående avisering.
Betalning kan ske på följande sätt
- Klarna Faktura
- Kortbetalning.
- Delbetalning.
- Swish
Fraktkostnad
- Fraktavgift tillkommer 39 kr på alla beställningar.
- Fri frakt på alla ordrar vars värde överstiger 1,000 kr.
Leverans
- Varorna skickas vanligtvis med Posten och hämtas ut på närmaste utlämningsställe. Normal leveranstid är ca 3-5 dagar från det att ordern är mottagen och bekräftad. Det beror på hur mycket ordrar vi har och på helgdagar samt Posten. En orderbekräftelse skickas efter varje slutförd beställning till din e-postadress.
Har du beställt en vara som för tillfället inte finns i lager får du besked om detta.(Via mail,sms eller telefon) Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.
Ej utlösta paket
Paketet ligger på Posten utlämningsställe under två veckor. Skulle paketet inte hämtas, så returneras varorna till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 120kr.
Byte och returer
Är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagars ångerrätt/returrätt efter det att du mottagit varan, förutsatt att varan inte varit använd. Ångerrätt gäller allt i butiken. Ångerrätten gäller ej då då försegling/plombering brutits. Varan måste vara i västentligt obrukat/oförändrat skick, för att kunna returneras. Varan skall returneras i orginal förpackning, kläder får naturligtvis provas, ploberingar får aldrig brytas, men alla lappar och prismärken skall sitta kvar.
Bytesrätt gäller ej på REA kläder.
Returnera varor
Använd vår returetikett som vi skickar med i din försändelse. Skriv en notering om att det är retur eller om det är byte av storlek. Vid retur tillkommer en returavgift på 39kr.
Reklamation
Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du så snart som möjligt kontakta info@bigsam.se och ange felet, så får du information om hur du ska gå tillväga. Transportskada ska anmälas till utlämningsstället så snart skadan upptäcks. Vi står för kostnaden vid returer.
Villkor vid köp
För att handla på Bigsam.se måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande.
Sekretess
Bigsam.se tar ansvar för alla personuppgifter som du lämnar till oss när du registrerar dig som kund. Uppgifterna används för att vi ska kunna administrera dina inköp och i marknadsföringssyfte. Ingen obehörig har tillgång till vårt kundregister och uppgifterna lämnas inte ut till tredje part. Du har rätt att kostnadsfritt en gång per år begära information om hur dina personuppgifter används. Begäran skickas till info@bigsam.se
Bigsam.se tar inte ansvar för lösenord som hamnat i orätta händer. Eventuella falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. Vi kommer vid dessa tillfällen bistå Polisen i utredningsarbetet med nödvändig information.
Kundservice
Vid eventuella frågor eller för mer information, kontakta:
BIG SAM en del av Imperioo Sports AB.
Imperioo Sports AB
Storgatan 98
88 140 Sollefteå/SWEDEN
E-post: info@bigsam.se
Är din leverans transportskadad?
Om vi skickat med Posten: 020-23 22 21 så hjälper de dig.
Om vi skickat med DHL: 0771-345 345 så hjälper de dig.
Observera att spara alltid fraktsedeln så de kan få rätt kolli nummer.
Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.